Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6319 Publikationen
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp T, Schmohl T. Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving. In: Philipp T, Schmohl T, editors. Handbook Transdisciplinary Learning. Bielefeld, Germany: transcript Verlag; 2023. p. 13–20. (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; vol. 6).
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl T, Schelling K, Go S, Freier C, Hunger M, Hoffmann F, et al. Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education. Conference proceedings. 13th international conference “The future of education”. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna . ?; 2023.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe A, Schmohl T, Schelling K. Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme. In: de Witt C, Gloerfeld Christina , Wrede Silke Elisabeth , editors. Künstliche Intelligenz in der Bildung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; 2023. p. 263–89.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi M, Schmohl T. Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Conference proceedings. 13th international conference “The future of education”. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore; 2023.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten AK, Schmohl T, Schelling K, Go S, Freier C, Hunger M, et al. Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. In: Conference proceedings 13th international conference “The future of education” Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore; 2023.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen M, Rasche R. Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks. Conference proceedings of Mecatronics & AISM 2023. *;
ELSA
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 |

Ramm S, Hernández Rodriguez T, Frahm B, Pein-Hackelbusch M. Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression . DECHEMA e.V.;
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Beckmann N, Kühn PS, Langsch T, Wiens D, Wiens T, Üpping J. Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima. Lippische Landeszeitung (LZ). 2023;
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
Trilling-Haasler M, Katsch L, Schneider J. PETauthent. 2023.
ELSA
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 |

Sanches Previti I, Sachs H. Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases. García Amen F, Armagno A Ángel, Goñi AL, editors. SIGraDi 2023 Accelerated Landscapes XXVII International Conference of the Ibero-American Society of Digital Graphics. CumInCAD; 2023.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitschrift | ELSA-ID: 11761 |

Hofmann ML, FB 1 Detmolder Schule für Architektur und Innenarchitektur, editors. 52 Grad : Magazin, Stadtplanung . Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe; 2023. 154 p.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11833
Agethen K, Sandfort L. Emergent Leadership and Team Performance in Short-term, Virtual Teams: A Configurational Approach. Taneja S, editor. Academy of Management Proceedings. Academy of Management; 2023. (Academy of Management Proceedings; vol. 2023).
ELSA
| DOI
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11836
Agethen K, Iseke A. Same same but different? Integration of collective orientation(s) and their relationship with performance. 2023.
ELSA
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11935 |

Meyer K, Briesenick J. Status quo der dualen Berufsausbildung in den Bau- und Bauausbaugewerken. Bildungsbrücken OWL, editor. Paderborn: Kreishandwerkerschaft Paderborn-Lippe; 2023. 30 p.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11938 |

Thies K, Breternitz A, Meyer K. Methoden für aktivierende und motivierende Gruppenarbeit : Reader für Lehr- und Ausbildungspersonen. Bildungsbrücken OWL, editor. Lemgo: Bildungsbrücken OWL; 2023. 32 p. (Eine Kurzdokumentation aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL).
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)