Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6319 Publikationen
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten ; Schmohl, Tobias: Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving. In: Philipp, T. ; Schmohl, T. (Hrsg.): Handbook Transdisciplinary Learning, Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bd. 6. Bielefeld, Germany : transcript Verlag, 2023, S. 13–20
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, Carolin ; Bocklet, Tobias ; Helten, Anne-Kathrin ; Hoffmann, Franziska ; Hunger, Marianne ; Kovács, László ; Richter, Florian ; Riedhammer, Korbinian ; u. a.: Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen? In: Soziale Passagen Bd. 15. Wiesbaden, Springer VS (2023), Nr. 2, S. 631–635
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl, Tobias ; Schelling, Kathrin ; Go, Stefanie ; Freier, Carolin ; Hunger, Marianne ; Hoffmann, Franziska ; Helten, Anne-Kathrin ; Richter, Florian: Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education : ?, 2023
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe, Alice ; Schmohl, Tobias ; Schelling, Kathrin: Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme. In: de Witt, C. ; Gloerfeld, Christina ; Wrede, Silke Elisabeth (Hrsg.): Künstliche Intelligenz in der Bildung. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023, S. 263–289
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten, Anne-Kathrin ; Schmohl, Tobias ; Schelling, Kathrin ; Go, Stefanie ; Freier, Carolin ; Hunger, Marianne ; Hoffmann, Franziska ; Richter, Florian: Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. In: Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna : Filodiritto Editore, 2023
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen, Maximilian ; Rasche, Rainer: Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks : *
ELSA
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 |

Ramm, Selina ; Hernández Rodriguez, Tanja ; Frahm, Björn ; Pein-Hackelbusch, Miriam: Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression : DECHEMA e.V.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Beckmann, Nils ; Kühn, Pia Sophia ; Langsch, Timon ; Wiens, David ; Wiens, Timon ; Üpping, Johannes: Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima. In: Lippische Landeszeitung (LZ) (2023)
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
Trilling-Haasler, Marc ; Katsch, Linda ; Schneider, Jan: PETauthent, 2023
ELSA
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 |

Sanches Previti, Isabella ; Sachs, Hans ; García Amen, F. ; Armagno, A., Ángel ; Goñi, A. L. (Hrsg.): Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases : CumInCAD, 2023
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656
Seol, Hyeonji ; Arztmann, Daniel ; Kim, Naree ; Balderrama, Alvaro: Estimation of Natural Ventilation Rates in an Office Room with 145 mm-Diameter Circular Openings Using the Occupant-Generated Tracer-Gas Method. In: Sustainability Bd. 15. Basel, MDPI AG (2023), Nr. 13
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschrift | ELSA-ID: 11761 |

Hofmann, M. L. ; FB 1 Detmolder Schule für Architektur und Innenarchitektur (Hrsg.): 52 Grad : Magazin, Stadtplanung : Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2023
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11836
Agethen, Katharina ; Iseke, Anja: Same same but different? Integration of collective orientation(s) and their relationship with performance, 2023
ELSA
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11935 |

Meyer, Kirsten ; Briesenick, Jörg ; Bildungsbrücken OWL (Hrsg.): Status quo der dualen Berufsausbildung in den Bau- und Bauausbaugewerken. Paderborn : Kreishandwerkerschaft Paderborn-Lippe, 2023
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11938 |

Thies, Katharina ; Breternitz, Annika ; Meyer, Kirsten ; Bildungsbrücken OWL (Hrsg.): Methoden für aktivierende und motivierende Gruppenarbeit : Reader für Lehr- und Ausbildungspersonen, Eine Kurzdokumentation aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL. Lemgo : Bildungsbrücken OWL, 2023
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)