Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6201 Publikationen


2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11360
J. Song, A. R. Shukla, and R. Probst, Advances in Evaluation of State of Health of Electrical Connectors. IEEE, 2023. doi: 10.1109/holm56075.2023.10352279.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11361
A. R. Shukla, R. Martin, R. Probst, and J. Song, Comparison of different statistical methods for prediction of lifetime of electrical connectors with short term tests. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11362
J. Song, R. Probst, A. R. Shukla, and K. Bünting, Influence of tribological properties of contact coatings on the long term behavior of electrical contacts. 2023.
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11364
D. Noosten, Immobilienfinanzierung, 3. Aufl. Berlin: Deutsche Akademie für Management, 2023.
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11366
D. Noosten, Immobilienfinanzierung I. Darmstadt: Wilhelm Büchner Hochschule, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband | ELSA-ID: 11367
J. Song and Labor für Feinsystemtechnik, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Eds., Elektrische und optische Verbindungstechnik 2023 : Tagungsband der VDE/VDI GMM-Fachtagung : 9. Symposium Connectors. Lemgo: Labor für Feinsystemtechnik, TH OWL, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Abstract | ELSA-ID: 11372
D. Noosten, Baurecht und Compliance. 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11378
V. Gassenmeier, G. Campolongo, and B. Frahm, Real-time Monitoring of DCO2 in addition to DO.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11381
T. Hernández Rodriguez, S. Ramm, M. Lange-Hegermann, and B. Frahm, A systematic, model-based workflow for risk-based decision making in upstream development. DECHEMA e.V.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 | OA
V. Gassenmeier, F. Kuhfuß, S. Deppe, G. Ifrim, T. Hernández Rodriguez, and B. Frahm, View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11383
T. Hernández Rodriguez, C. Posch, R. Pörtner, M. Lange-Hegermann, F. M. Wurm, and B. Frahm, Model-assisted design strategies for bioprocesses – Advanced statistical methods in industrial upstream cell culture. DECHEMA e.V., 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
C. Müller, J. Alarinta, B. Frahm, and G. Wirtanen, Microbial spoilage in vegan foods. Croatian Society of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists, Zagreb, Croatia, Editors: Draženka Komes, Sanja Vidaček Filipec and Bojana Voučko, 2023, pp. 64–67.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
P. Kosse, T. Hernández Rodriguez, B. Frahm, M. Lübken, and M. Wichern, “Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for pH Calculations,” Chemie Ingenieur Technik, vol. 95, no. 12, pp. 1960–1969, 2023, doi: 10.1002/cite.202300082.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
S. Kost, Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
S. Kost, (Ost-)Friesische Identität von außen besehen. 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
T. Philipp and T. Schmohl, Eds., Handbook Transdisciplinary Learning, vol. 6. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023. doi: 10.14361/9783839463475.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
T. Schmohl, “Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik,” in Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, vol. 5, R. Rhein and J. Wildt, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023, pp. 63–88. doi: 10.14361/9783839461808-005.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
T. Schmohl and S. Go, “Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf,” in (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, M. Haberer, D. Günther, and J. Köhler , Eds. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023, pp. 35–45. doi: https://doi.org/10.25656/01:27948.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
T. Philipp and T. Schmohl, “Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving,” in Handbook Transdisciplinary Learning, vol. 6, T. Philipp and T. Schmohl, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023, pp. 13–20. doi: 10.14361/9783839463475-003.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
C. Freier et al., “Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?,” Soziale Passagen, vol. 15, no. 2, pp. 631–635, 2023, doi: 10.1007/s12592-023-00478-0.
ELSA | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: IEEE

Export / Einbettung