Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6200 Publikationen


2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11361
Shukla, Abhay Rammurti, Robert Martin, Roman Probst, and Jian Song. Comparison of Different Statistical Methods for Prediction of Lifetime of Electrical Connectors with Short Term Tests, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11362
Song, Jian, Roman Probst, Abhay Rammurti Shukla, and Karolin Bünting. Influence of Tribological Properties of Contact Coatings on the Long Term Behavior of Electrical Contacts, 2023.
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11364
Noosten, Dirk. Immobilienfinanzierung. 3. Aufl. Berlin: Deutsche Akademie für Management, 2023.
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11366
Noosten, Dirk. Immobilienfinanzierung I. Darmstadt: Wilhelm Büchner Hochschule, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband | ELSA-ID: 11367
Song, Jian and Labor für Feinsystemtechnik, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, eds. Elektrische und optische Verbindungstechnik 2023 : Tagungsband der VDE/VDI GMM-Fachtagung : 9. Symposium Connectors. Lemgo: Labor für Feinsystemtechnik, TH OWL, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Abstract | ELSA-ID: 11372
Noosten, Dirk. Baurecht und Compliance. 16. Europäischer Kongress (EBH 2023) - Effizientes Bauen mit Holz im urbanen Raum, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11378
Gassenmeier, Veronika, Giovanni Campolongo, and Björn Frahm. Real-Time Monitoring of DCO2 in Addition to DO, n.d.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11381
Hernández Rodriguez, Tanja, Selina Ramm, Markus Lange-Hegermann, and Björn Frahm. A Systematic, Model-Based Workflow for Risk-Based Decision Making in Upstream Development. DECHEMA e.V., n.d.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 | OA
Gassenmeier, Veronika, Fabian Kuhfuß, Sahar Deppe, George Ifrim, Tanja Hernández Rodriguez, and Björn Frahm. View on a Mechanistic Model of Chlorella Vulgaris in Shake Flasks, n.d.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11383
Hernández Rodriguez, Tanja, Christoph Posch, Ralf Pörtner, Markus Lange-Hegermann, Florian M. Wurm, and Björn Frahm. Model-Assisted Design Strategies for Bioprocesses – Advanced Statistical Methods in Industrial Upstream Cell Culture. DECHEMA e.V., 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
Müller, Carolin, Jarmo Alarinta, Björn Frahm, and Gun Wirtanen. Microbial Spoilage in Vegan Foods. Proceedings of the 10th International Congress of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists: Smart Food for a Healthy Planet and Human Prosperity. Croatian Society of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists, Zagreb, Croatia, Editors: Draženka Komes, Sanja Vidaček Filipec and Bojana Voučko, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
Kosse, Pascal, Tanja Hernández Rodriguez, Björn Frahm, Manfred Lübken, and Marc Wichern. “Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for PH Calculations.” Chemie Ingenieur Technik 95, no. 12 (2023): 1960–69. https://doi.org/10.1002/cite.202300082.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Kost, Susanne. Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung. dkg`23 : Deutscher Kongress für Geographie, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
Kost, Susanne. (Ost-)Friesische Identität von außen besehen, 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Philipp, Thorsten, and Tobias Schmohl, eds. Handbook Transdisciplinary Learning. Vol. 6. Hochschulbildung: Lehre Und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023. https://doi.org/10.14361/9783839463475.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl, Tobias. “Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik.” In Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, edited by Rüdiger Rhein and Johannes Wildt, 5:63–88. Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023. https://doi.org/10.14361/9783839461808-005.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias, and Stefanie Go. “Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf.” In (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, edited by Monika Haberer, Dorit Günther, and Janina Köhler , 35–45. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023. https://doi.org/10.25656/01:27948.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten, and Tobias Schmohl. “Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving.” In Handbook Transdisciplinary Learning, edited by Thorsten Philipp and Tobias Schmohl, 6:13–20. Hochschulbildung: Lehre Und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023. https://doi.org/10.14361/9783839463475-003.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, Carolin, Tobias Bocklet, Anne-Kathrin Helten, Franziska Hoffmann, Marianne Hunger, László Kovács, Florian Richter, Korbinian Riedhammer, Tobias Schmohl, and Claudia Simon. “Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?” Soziale Passagen 15, no. 2 (2023): 631–35. https://doi.org/10.1007/s12592-023-00478-0.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl, Tobias, Kathrin Schelling, Stefanie Go, Carolin Freier, Marianne Hunger, Franziska Hoffmann, Anne-Kathrin Helten, and Florian Richter. Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. An AI-Based Learning Assistant for Higher Education. Conference Proceedings. 13th International Conference “The Future of Education”. Hybrid Edition, 29-30 June 2023. Bologna . ?, 2023. https://doi.org/10.25656/01:27908.
ELSA | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago (en)

Export / Einbettung