Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6201 Publikationen


2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11360
Song, J., Shukla, A. R., & Probst, R. (2023). Advances in Evaluation of State of Health of Electrical Connectors. In 2023 IEEE 68th Holm Conference on Electrical Contacts (HOLM). 68th Holm Conference on Electrical Contacts (HOLM), Seattle. IEEE. https://doi.org/10.1109/holm56075.2023.10352279
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11361
Shukla, A. R., Martin, R., Probst, R., & Song, J. (2023). Comparison of different statistical methods for prediction of lifetime of electrical connectors with short term tests. 34rd European Symposium on Reliability of Electron Devices, Failure Physics and Analysis (ESREF), Toulouse (France).
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11362
Song, J., Probst, R., Shukla, A. R., & Bünting, K. (2023). Influence of tribological properties of contact coatings on the long term behavior of electrical contacts. International Tribology Conference (ITC), Fukuoka, Japan .
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11364
Noosten, D. (2023). Immobilienfinanzierung (3. Aufl.). Deutsche Akademie für Management.
ELSA
 

2023 | Diskussionspapier | ELSA-ID: 11366
Noosten, D. (2023). Immobilienfinanzierung I. Wilhelm Büchner Hochschule.
ELSA
 

2023 | Konferenzband | ELSA-ID: 11367
Song, J. & Labor für Feinsystemtechnik, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe (Eds.). (2023). Elektrische und optische Verbindungstechnik 2023 : Tagungsband der VDE/VDI GMM-Fachtagung : 9. Symposium Connectors. Labor für Feinsystemtechnik, TH OWL.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Abstract | ELSA-ID: 11372
Noosten, D. (2023). Baurecht und Compliance. In 16. Europäischer Kongress (EBH 2023) - Effizientes Bauen mit Holz im urbanen Raum. 16. Europäischer Kongress (EBH 2023) Effizientes Bauen mit Holz im urbanen Raum, Köln.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11378
Gassenmeier, V., Campolongo, G., & Frahm, B. (n.d.). Real-time Monitoring of DCO2 in addition to DO. 8th Bioproduction Congress: Accelerating Biopharma Development for Patients, Lyon, France.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11381
Hernández Rodriguez, T., Ramm, S., Lange-Hegermann, M., & Frahm, B. (n.d.). A systematic, model-based workflow for risk-based decision making in upstream development. 14th European Congress of Chemical Engineering and 7th European Congress of Applied Biotechnology, Berlin, Germany. DECHEMA e.V.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 | OA
Gassenmeier, V., Kuhfuß, F., Deppe, S., Ifrim, G., Hernández Rodriguez, T., & Frahm, B. (n.d.). View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks. BioProcessingDays 2023, Recklinghausen, Germany.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11383
Hernández Rodriguez, T., Posch, C., Pörtner, R., Lange-Hegermann, M., Wurm, F. M., & Frahm, B. (2023). Model-assisted design strategies for bioprocesses – Advanced statistical methods in industrial upstream cell culture. 14th European Congress of Chemical Engineering and 7th European Congress of Applied Biotechnology, Berlin, Germany. DECHEMA e.V.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
Müller, C., Alarinta, J., Frahm, B., & Wirtanen, G. (2023). Microbial spoilage in vegan foods. In Proceedings of the 10th International Congress of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists: Smart Food for a Healthy Planet and Human Prosperity (pp. 64–67). Croatian Society of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists, Zagreb, Croatia, Editors: Draženka Komes, Sanja Vidaček Filipec and Bojana Voučko.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
Kosse, P., Hernández Rodriguez, T., Frahm, B., Lübken, M., & Wichern, M. (2023). Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for pH Calculations. Chemie Ingenieur Technik, 95(12), 1960–1969. https://doi.org/10.1002/cite.202300082
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Kost, S. (2023). Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung. In dkg`23 : Deutscher Kongress für Geographie. Deutscher Kongress für Geographie, Frankfurt/M.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
Kost, S. (2023). (Ost-)Friesische Identität von außen besehen. (Ost-)Friesische Identität? Eine kultur-historische Perspektive, Aurich.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Philipp, T., & Schmohl, T. (Eds.). (2023). Handbook Transdisciplinary Learning (Vol. 6). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839463475
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl, T. (2023). Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik. In R. Rhein & J. Wildt (Eds.), Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven (Vol. 5, pp. 63–88). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839461808-005
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, T., & Go, S. (2023). Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In M. Haberer, D. Günther, & J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern (pp. 35–45). Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) . https://doi.org/10.25656/01:27948
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, T., & Schmohl, T. (2023). Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving. In T. Philipp & T. Schmohl (Eds.), Handbook Transdisciplinary Learning (Vol. 6, pp. 13–20). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839463475-003
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, C., Bocklet, T., Helten, A.-K., Hoffmann, F., Hunger, M., Kovács, L., Richter, F., Riedhammer, K., Schmohl, T., & Simon, C. (2023). Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen? Soziale Passagen, 15(2), 631–635. https://doi.org/10.1007/s12592-023-00478-0
ELSA | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: APA

Export / Einbettung