Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6305 Publikationen
2020 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 7929
Hernández Rodriguez, Tanja, et al. Modeling of Chlorella Vulgaris in Shake Flasks with Respect to Light Intensity and Light Duration. 2020.
ELSA
2020 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 7930
Hernández Rodriguez, Tanja, et al. Towards Integration of Prior Knowledge and Propagation of Uncertainty for Digital Twins of Biopharmaceutical Production Processes. 2020.
ELSA
2020 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 7936
Hernández Rodriguez, Tanja, et al. Integration of Prior Knowledge and Digital Tools for Uncertainty-Based Decision Support. 2020.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7937
Hernández Rodriguez, Tanja, et al. “Modeling of Chlorella Vulgaris Algae in Shake Flasks with Respect to Light Intensity and Light Duration.” Chemie Ingenieur Technik, Tagungsband Zur 10. ProcessNet-Jahrestagung Und 34. DECHEMA-Jahrestagung Der Biotechnologen 2020, vol. No. 9, Wiley, 2020, pp. 1225 – 1226, doi:10.1002/cite.202055235.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7938
Hernández Rodriguez, Tanja, et al. “Towards Integration of Prior Knowledge and Propagation of Uncertainty for Digital Twins of Biopharmaceutical Production Processes.” Chemie Ingenieur Technik, Tagungsband Zur 10. ProcessNet-Jahrestagung Und 34. DECHEMA-Jahrestagung Der Biotechnologen 2020, vol. No. 9, Wiley, 2020, pp. 1241 – 1242, doi:10.1002/cite.202055234.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 7948
Jolk, Christian, and Wiggett Justin. Developing Early Warning System Support for the Lower Olifants River Basin Using a 1D-Hydrodynamic Model. 2020.
ELSA
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7950
Jolk, Christian, et al. “Kontaminationsrisikobewertung Auf Flusseinzugsgebietsebene Am Beispiel Des Olifants in Südafrika.” KA Wasserwirtschaft, no. 10, DWA, 2020, pp. 546–51, doi:10.3243/kwe2020.10.003.
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7951
Jolk, Christian, et al. “Erhebung von Gewässerquerschnitten für den Aufbau eines 1D-hydrodynamischen Modells für das Untere Olifants- Flusseinzugsgebiet in Südafrika.” KA Wasserwirtschaft, no. 10, DWA, 2020, pp. 558–63, doi:10.3243/kwe2020.10.005.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7952
Hahne, Lucia, et al. “Integriertes Water Governance Support System am Beispiel des Olifants Flusseinzugsgebietes (Südafrika).” Umweltinformationssysteme – Wie verändert die Digitalisierung unsere Gesellschaft?, edited by Ulrike Freitag et al., Springer, 2020, doi:10.1007/978-3-658-30889-6.
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8079
Stawinoga, Martin. “Perspektiven Der Nichtfinanziellen Rechnungslegung Und Prüfung – Eine Analyse Anhand Aktueller Verlautbarungen.” Der Konzern: Zeitschrift Für Gesellschaftsrecht, Steuerrecht, Bilanzrecht Und Rechnungslegung Der Verbundenen Unternehmen, no. 5, Handelsblatt Fachmedien GmbH, 2020, pp. 192–95.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4028
Dörr, S., and Thomas Schulte. Auswahl von Antriebskonzepten und Energieträgern für eine nachhaltige Mobilität am Beispiel des öffentlichen Verkehrs. 2020.
ELSA
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4092
Hoffmann, Clemens, et al. “Impact of Augmented Reality Guidance for Car Repairs on Novice Users of AR – A Field Experiment on Familiar and Unfamiliar Tasks.” Mensch Und Computer 2020, Gesellschaft für Informatik e.V., 2020, pp. 279–89, doi: 10.1145/3404983.3405594.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4093
Pitz, Nina, et al. “Assistenzsysteme Im Kontext von Industrie 4.0–Partizipative Technologiegestaltung Zur Wahrung Der Arbeitnehmer*innen-Interessen.” Mensch Und Computer 2020 Workshopband, edited by Gesellschaft für Informatik e.V., Gesellschaft für Informatik e.V., 2020, doi: 10.18420/muc2020-ws109-275.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner, Sebastian, et al. “Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 153–63, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4095 |

Büttner, Sebastian, et al. “One-Hand Controller for Human-Drone Interaction – a Human-Centered Prototype Development.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 535–48, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-49062-1_36.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4096 |

Heinz, Mario, et al. “Exploring Users’ Eye Movements When Using Projection-Based Assembly Assistive Systems.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 259–72, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_19.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |

Besginow, Andreas, et al. “Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-Automatic Synthetic Data Generation.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 178–92, https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_14.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4098 |

Büttner, Sebastian, et al. “Augmented Reality Training for Industrial Assembly Work – Are Projection-Based AR Assistive Systems an Appropriate Tool for Assembly Training?” ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2020), edited by Regina Bernhaupt and Florian “Floyd” Mueller, ACM, 2020, doi:https://doi.org/10.1145/3313831.3376720.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4099
Glahn, Oliver, et al. Comparsion of Stationary and Transient RANS Modelling to Protect the Spartial Velocity Field a Celling Integrated Fan. Edited by Technische Universität Graz, 2020.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |

Schmohl, Tobias, et al. “Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant .” The Future of Education, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 309–13, doi:10.26352/E618_2384-9509.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)