Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

317 Publikationen


2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
Müller C, Alarinta J, Frahm B, Wirtanen G. Microbial spoilage in vegan foods. Proceedings of the 10th International Congress of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists: Smart Food for a Healthy Planet and Human Prosperity. Croatian Society of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists, Zagreb, Croatia, Editors: Draženka Komes, Sanja Vidaček Filipec and Bojana Voučko; 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
Kosse P, Hernández Rodriguez T, Frahm B, Lübken M, Wichern M. Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for pH Calculations. Chemie Ingenieur Technik. 2023;95(12):1960–9.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Kost S. Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung. dkg`23 : Deutscher Kongress für Geographie. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
Kost S. (Ost-)Friesische Identität von außen besehen. 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Philipp T, Schmohl T, editors. Handbook Transdisciplinary Learning. Bielefeld, Germany: transcript Verlag; 2023. 428 p. (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; vol. 6).
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl T. Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik. In: Rhein R, Wildt J, editors. Hochschuldidaktik als Wissenschaft Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven. Bielefeld, Germany: transcript Verlag; 2023. p. 63–88. (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; vol. 5).
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl T, Go S. Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: Haberer M, Günther D, Köhler J, editors. (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15 und 16102020 an der Technischen Universität Kaiserslautern. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) ; 2023. p. 35–45.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp T, Schmohl T. Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving. In: Philipp T, Schmohl T, editors. Handbook Transdisciplinary Learning. Bielefeld, Germany: transcript Verlag; 2023. p. 13–20. (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; vol. 6).
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier C, Bocklet T, Helten AK, Hoffmann F, Hunger M, Kovács L, et al. Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen? Soziale Passagen. 2023;15(2):631–5.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl T, Schelling K, Go S, Freier C, Hunger M, Hoffmann F, et al. Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education. Conference proceedings. 13th international conference “The future of education”. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna . ?; 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe A, Schmohl T, Schelling K. Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme. In: de Witt C, Gloerfeld Christina , Wrede Silke Elisabeth , editors. Künstliche Intelligenz in der Bildung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; 2023. p. 263–89.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi M, Schmohl T. Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Conference proceedings. 13th international conference “The future of education”. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore; 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten AK, Schmohl T, Schelling K, Go S, Freier C, Hunger M, et al. Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. In: Conference proceedings 13th international conference “The future of education” Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore; 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen M, Rasche R. Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks. Conference proceedings of Mecatronics & AISM 2023. *;
ELSA
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
Herrmann JP, Tackenberg S, Nitsch V. Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review. IEEE Access. 2023;11:141172–91.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 | OA
Ramm S, Hernández Rodriguez T, Frahm B, Pein-Hackelbusch M. Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy  Data and the Effects on Linear Regression . DECHEMA e.V.;
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Beckmann N, Kühn PS, Langsch T, Wiens D, Wiens T, Üpping J. Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima. Lippische Landeszeitung (LZ). 2023;
ELSA | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
Trilling-Haasler M, Katsch L, Schneider J. PETauthent. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 | OA
Sanches Previti I, Sachs H. Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases. García Amen F, Armagno A Ángel, Goñi AL, editors. SIGraDi 2023  Accelerated Landscapes XXVII International Conference of the Ibero-American Society of Digital Graphics. CumInCAD; 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656
Seol H, Arztmann D, Kim N, Balderrama A. Estimation of Natural Ventilation Rates in an Office Room with 145 mm-Diameter Circular Openings Using the Occupant-Generated Tracer-Gas Method. Sustainability. 2023;15(13).
ELSA | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

year=2023

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Vancouver

Export / Einbettung