Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

317 Publikationen


2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
Microbial spoilage in vegan foods
C. Müller, J. Alarinta, B. Frahm, G. Wirtanen, Microbial Spoilage in Vegan Foods, Croatian Society of Food Technologists, Biotechnologists and Nutritionists, Zagreb, Croatia, Editors: Draženka Komes, Sanja Vidaček Filipec and Bojana Voučko, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for pH Calculations
P. Kosse, T. Hernández Rodriguez, B. Frahm, M. Lübken, M. Wichern, Chemie Ingenieur Technik 95 (2023) 1960–1969.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung
S. Kost, Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
(Ost-)Friesische Identität von außen besehen
S. Kost, (Ost-)Friesische Identität von außen besehen, 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Handbook Transdisciplinary Learning
T. Philipp, T. Schmohl, eds., Handbook Transdisciplinary Learning, transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik
T. Schmohl, in: R. Rhein, J. Wildt (Eds.), Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2023, pp. 63–88.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf
T. Schmohl, S. Go, in: M. Haberer, D. Günther, J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , Kaiserslautern-Landau, 2023, pp. 35–45.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving
T. Philipp, T. Schmohl, in: T. Philipp, T. Schmohl (Eds.), Handbook Transdisciplinary Learning, transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2023, pp. 13–20.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?
C. Freier, T. Bocklet, A.-K. Helten, F. Hoffmann, M. Hunger, L. Kovács, F. Richter, K. Riedhammer, T. Schmohl, C. Simon, Soziale Passagen 15 (2023) 631–635.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education
T. Schmohl, K. Schelling, S. Go, C. Freier, M. Hunger, F. Hoffmann, A.-K. Helten, F. Richter, Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. An AI-Based Learning Assistant for Higher Education, ?, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme
A. Watanabe, T. Schmohl, K. Schelling, in: C. de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede (Eds.), Künstliche Intelligenz in Der Bildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023, pp. 263–289.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building
M. Alavi, T. Schmohl, Transformative Learning. Methodological and Conceptual Prerequisites for Future-Oriented Skill-Building, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing
A.-K. Helten, T. Schmohl, K. Schelling, S. Go, C. Freier, M. Hunger, F. Hoffmann, F. Richter, in: Conference Proceedings. 13th International Conference “The Future of Education”. Hybrid Edition, 29-30 June 2023, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks
M. Lammersen, R. Rasche, Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks, *, n.d.
ELSA
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review
J.-P. Herrmann, S. Tackenberg, V. Nitsch, IEEE Access 11 (2023) 141172–141191.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 | OA
Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression
S. Ramm, T. Hernández Rodriguez, B. Frahm, M. Pein-Hackelbusch, Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy  Data and the Effects on Linear Regression , DECHEMA e.V., n.d.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima
N. Beckmann, P.S. Kühn, T. Langsch, D. Wiens, T. Wiens, J. Üpping, Lippische Landeszeitung (LZ) (2023).
ELSA | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
PETauthent
M. Trilling-Haasler, L. Katsch, J. Schneider, PETauthent, 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 | OA
Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases
I. Sanches Previti, H. Sachs, Mycelion: A Wood-Mycelium Composite-Based, Experimental Pavilion with Multiple Growth Phases, CumInCAD, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656 ELSA | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

year=2023

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Default

Export / Einbettung