Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2020 | Bericht | ELSA-ID: 3673 |
Kellner, Theresa, et al. Wie Arbeitest Du Heute? Veränderungen von Arbeits- Und Organisationtionsstrukturen Durch Die Einführung von Home-Office in Zeiten Der Covid-19 Pandemie. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe University of Applied Sciences and Arts Institut für Wissenschaftsdialog, 2020, doi:10.13140/RG.2.2.24636.05767.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 3689 |
Kicinski, Marleen. Grundlagen der Gestaltung und ihre Wirkung - Eine Untersuchung nach den Kriterien der Wahrnehmungspsychologie. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 3799 |
Dragutinovic, Anica, and Ana Nikezic. “Unforeseen Impulses of Modernism: The Case of New Belgrade Blocks.” 100 YEARS BAUHAUS: What Interest Do We Take in Modern Movement Today?, edited by Uta Pottgiesser et al., Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020, pp. 32–45, doi:10.25644/J4D2-6227.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |
Büttner, Sebastian, et al. “Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 153–63, https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4095 |
Büttner, Sebastian, et al. “One-Hand Controller for Human-Drone Interaction – a Human-Centered Prototype Development.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 535–48, https://doi.org/10.1007/978-3-030-49062-1_36.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4096 |
Heinz, Mario, et al. “Exploring Users’ Eye Movements When Using Projection-Based Assembly Assistive Systems.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 259–72, https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_19.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |
Besginow, Andreas, et al. “Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-Automatic Synthetic Data Generation.” 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203, Springer, 2020, pp. 178–92, https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_14.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4098 |
Büttner, Sebastian, et al. “Augmented Reality Training for Industrial Assembly Work – Are Projection-Based AR Assistive Systems an Appropriate Tool for Assembly Training?” ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2020), edited by Regina Bernhaupt and Florian “Floyd” Mueller, ACM, 2020, doi:https://doi.org/10.1145/3313831.3376720.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |
Schmohl, Tobias, et al. “Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant .” The Future of Education, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 309–13, doi:10.26352/E618_2384-9509.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 4118 |
Klenke, Sabrina. Vorproduktion und Produktion eines Dokumentarfilms im Ausnahmezustand. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 4306 |
Staubesandt, Daniel. Mensch sieh Dich um - Ein Blick auf Gesellschaftsspiele und ihren kulturellen Einfluss. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 4340 |
Jasperneite, Kira. Vertikale Videos - Der Einfluss sozialer Medien auf Unternehmen und Filmemacher am Beispiel eines Imagefilms für ein Reitsportunternehmen. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8389 |
Rubart, Jessica. “The Future of Text.” The Future of Text, edited by Frode A. Hegland, Future Text Publishing, 2020, p. 218, doi:10.48197/fot2020a.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Monographie | ELSA-ID: 8414 |
Borcherding, Holger, et al. Die Gleichstromfabrik. Edited by Alexander Sauer, Hanser, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Monographie | ELSA-ID: 9765 |
Riedl, Ulrich, et al. Szenarien für den Ausbau der erneuerbaren Energien aus Naturschutzsicht: in Vorbereitung: FKZ 3515 82 2900 UFOPLAN 2018. Bundesamt für Naturschutz, 2020, https://doi.org/10.19217/skr570 .
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 7471 |
Özcivi, Evren. Tarot: Ein traditionelles Kartenspiel oder eine umfassende Prophezeiungskunst. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |
Schmohl, Tobias, et al. “Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences.” The Future of Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 392–96.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |
Schmohl, Tobias, and Louise Hoffmann. “Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing.” The Future of Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 458–62.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |
Schmohl, Tobias, and Anja Iseke. “Research-Based Learning in Digital Teams.” The Future of Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 68–72.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |
Schmohl, Tobias, and Susanne Schwickert. “Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant.” Future of Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2020, pp. 309–13.
ELSA
| Download (ext.)