Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
869 Publikationen
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7015 |

M. Cardinali and O. Hall, “The Human Habitat in Times of Transformation (Editorial),” urbanLab Magazin - Fachzeitschrift für Stadt- und Quartiersplanung, no. 7, p. 3, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7063 |

K. Herrmann and U. Nether, “Inklusive Hochschule - Vielfalt, Chancengleichheit und Teilhabe an der TH OWL,” urbanLab Magazin - Fachzeitschrift für Stadt- und Quartiersplanung, no. 7, pp. 76–81, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7518 |

T. Schäfers, G. Narayanamurthy, R. Moser, and M. Leban, “The sharing economy at the base of the economic pyramid: How access‐based services can help overcome ownership risks,” Psychology & Marketing, vol. 38, no. 11, pp. 2073–2088, 2021, doi: 10.1002/mar.21541.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |

A. Watanabe and T. Schmohl, How can students explore critical thinking as an academic practice?, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 150–154.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |

M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, and J. Rubart, AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–390.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |

A. Watanabe and T. Schmohl, Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 310–314.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |

D. Schneider et al., “Impact of industrial environments on visible light communication,” Optics express : the international electronic journal of optics / Optica, vol. 29, no. 11, pp. 16087–16104, 2021, doi: 10.1364/oe.421757.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |

U. Pottgiesser, A. Dragutinovic, M. Loddo, OWL University of Applied Sciences, and Detmold School of Architecture and Interior Architecture, Eds., MoMove Modern Movement and Infrastructure. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021. doi: 10.25644/3m9j-0f94.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |

M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, and J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–390.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |

J. Harms, Aktivismus im Jahr 2020: eine Momentaufnahme - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |

A. Trapphagen, Darstellung des Veganismus in den Medien - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |

J. Skodra et al., “Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., A. Dumitru, L. Wendling, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |

O. Hall and M. Cardinali, Die Provinz wird unterschätzt, vol. 5. 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |

A. Dumitru et al., “Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., D. Adina, W. Laura, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5824 |

M. Cardinali, “Contributors to Indicators of NBS Performance and Impact Assessment,” in Evaluating the Impact of Nature-based Solutions: Appendix of Methods, 1st ed., D. Adina, W. Laura, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5913 |

K. J. Thaler, Non-lineare Programmplanung - Strategien für die Videodistribution in den sozialen Medien . Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 6028 |

J. Vordenbäumen, Konzeption, Gestaltung und Realisation eines Buches zum Thema “Plastikmüll und Nachhaltigkeit.” Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 6037 |

C. Strauch, Der Musicalsong im modernen Musicalfilm - Die Fusion von diegetischer Musik mit Funktionen nicht-diegetischer Filmmusik. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 6039 |

S. C. Wisnicki, Die psychologische Wirkung (nicht-) narrativer Werbefilme auf ihre Rezipienten. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 6078 |

C. Beckmann, Imagewandel sichtbar machen – Analyse der Darstellung von Secondhand Unternehmen und Konzeption eines Corporate Designs für einen Secondhand Concept-Store. Lemgo: Technische Hochschule OWL, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar