Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
869 Publikationen
2024 | Sonderzeitschrift | ELSA-ID: 12676 |

U. Pottgiesser and W. Quist, Eds., The Way towards Regional Modernities, vol. 72. Delft: University of Technology—Faculty of Architecture and the Built Environment, 2024. doi: https://doi.org/10.52200/docomomo.72 .
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12689 |

B. Latos et al., Integration of Generative AI into a tool to assist participatory ESG double materiality assessment for SMEs. Aveiro: University of Aveiro, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12697 |

P. Wolf, M. Kudic, and T. Buchmann, “Digitalization and the Emergence of E-Mobility Technology in German Regions,” Journal of Innovation Economics & Management, vol. 45, no. 3, pp. 95–122, 2024, doi: 10.3917/jie.pr1.0170.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12741 |

S. Claes, Landesgartenschau : Nachhaltigkeit und berufliche Bildung ; Wie kann berufliche Bildung zu mehr Nachhaltigkeit beitragen? Veranstaltungen rund um die Landesgartenschau 2023. 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12743 |

S. Claes, Wahlpflichtfach: “Teamcoaching im Innovationsprozess” : Coachingkompetenzen entwickeln und Innovationsformate auf Augenhöhe begleiten ; Wie kann die Verzahnung von beruflicher und akademischer Bildung auf mehreren Ebenen gelingen? 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12745 |

S. Claes, Digitale Bildungsbrücke : Zugangshürden digital überwinden : Wie die digitale Bildungsbrücken Ressourcenteilung ermöglicht. . 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12758 |

M. Cardinali et al., “How Nature-based Solutions Promote Health & Wellbeing,” in Urban Inclusive and Innovative Nature - Fundaments and Practices for the Co-creation of Nature-based Cities, I. Ferreira, B. Caitana, N. Nunes, and E. Ribal, Eds. Mailand: Fondazione Giangiacomo Feltrinelli, 2024, pp. 302–369.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12759 |

G. C. Moniz et al., “Four Stages of Co-Creation,” in Healthy Corridor Atlas: Roadmap for the Co-Creation of Nature-based Cities, G. Canto Moniz, J. M. Lameiras, R. Eddine, and V. Leite, Eds. Mailand: Fondazione Giangiacomo Feltrinelli, 2024, pp. 17–72.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12815 |

J. Tebbe, C. Zimmer, A. Steland, M. Lange-Hegermann, and F. Mies, Efficiently Computable Safety Bounds for Gaussian Processes in Active Learning. MLResearchPress , 2024, pp. 1333–1341.
ELSA
| Download (ext.)
| WoS
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12869 |

G. Brinkmann, R. Steltenkamp, and M. Thiel, Öffnung von Strukturen : Brücken bauen zwischen Bildungsbereichen, Bildungseinrichtungen, Unternehmen und Lernenden. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12870 |

K. Meyer et al., Bereichsübergreifende Berufliche Bildung. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12048 |

V. Grimm and J. Rubart, Authoring Educational Hypercomics assisted by Large Language Models. New York, USA: Association for Computing Machinery (ACM), 2024, pp. 88–97. doi: 10.1145/3648188.3675124.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12749 |

S. Claes, Lernträger Tiny House gemeinsame Lernformate : Kollaboratives Lernen ; Wie können gemeinsame Lernprojekte Lernende aus der beruflichen und akademischen Bildung bereichern? 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12747 |

S. Claes, Internationale Kompetenz. : Internationale Denkweisen stärken online und selbstorganisiert ; Online-Selbstlernkurs “Internationale Kompetenzen.” 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11492 |

D. Steiner, A. Meyer, I. Immohr, and M. Pein-Hackelbusch, “Critical View on the Qualification of Electronic Tongues Regarding Their Performance in the Development of Peroral Drug Formulations with Bitter Ingredients,” Pharmaceutics, vol. 16, no. 5, 2024, doi: 10.3390/pharmaceutics16050658.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11270 |

M. Altintas Kaptan, A. Ünlü, and U. Pottgiesser, “Connecting the Dots,” Journal / DOCOMOMO, International Working Party for Documentation and Conservation of Buildings, Sites and Neighbourhoods of the Modern Movement, no. 69, pp. 76–85, 2023, doi: 10.52200/docomomo.69.09.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11273 |

U. Pottgiesser and W. Quist, “Shared Heritage Africa : Rediscovering masterpieces ,” Journal / Docomomo International, vol. 69, no. 2023, 2023, doi: 10.52200/docomomo.69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11276 |

A. Benbernou, A. Como, O. Harea, U. Pottgiesser, K. Singhal, and L. Smeragliuolo Perrotta, “Evaluation & Criticism : Transversal Comparative Approach to Middle-Class Mass Housing ,” Journal / DOCOMOMO, International Working Party for Documentation and Conservation of Buildings, Sites and Neighbourhoods of the Modern Movement, no. 68, pp. 76–88, 2023, doi: 10.52200/docomomo.68.08.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11279 |

G. C. Moniz, V. Leite, and M. Cardinali, Regeneração urbana inclusiva para cidades saudáveis. Coimbra: Centro de Estudos Sociais, 2023, pp. 397--411.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 |

V. Gassenmeier, F. Kuhfuß, S. Deppe, G. Ifrim, T. Hernández Rodriguez, and B. Frahm, View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks.
ELSA
| Download (ext.)