Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
869 Publikationen
2024 | Sonderzeitschrift | ELSA-ID: 12676 |

U. Pottgiesser, W. Quist, eds., The Way towards Regional Modernities, University of Technology—Faculty of Architecture and the Built Environment, Delft, 2024.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12689 |

B. Latos, D. Becks, A. Gaillard, M. Perau, B. Respondek, M. Kranz, J. Kukulies, C. Kruse, Integration of Generative AI into a tool to assist participatory ESG double materiality assessment for SMEs, University of Aveiro, Aveiro, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12697 |

P. Wolf, M. Kudic, T. Buchmann, Digitalization and the Emergence of E-Mobility Technology in German Regions, Journal of Innovation Economics & Management. 45 (2024) 95–122.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12741 |

S. Claes, Landesgartenschau : Nachhaltigkeit und berufliche Bildung ; Wie kann berufliche Bildung zu mehr Nachhaltigkeit beitragen? Veranstaltungen rund um die Landesgartenschau 2023, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12743 |

S. Claes, Wahlpflichtfach: “Teamcoaching im Innovationsprozess” : Coachingkompetenzen entwickeln und Innovationsformate auf Augenhöhe begleiten ; Wie kann die Verzahnung von beruflicher und akademischer Bildung auf mehreren Ebenen gelingen?, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12745 |

S. Claes, Digitale Bildungsbrücke : Zugangshürden digital überwinden : Wie die digitale Bildungsbrücken Ressourcenteilung ermöglicht. , 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12758 |

M. Cardinali, P. Bodenan, A. Burov, K. Chancibault, G. Fleury, S. Herpin, J.L. Roy-Lisneuf, A. Sapin, M.T. Petrova, I. Mutafchiiska, How Nature-based Solutions Promote Health & Wellbeing, in: I. Ferreira, B. Caitana, N. Nunes, E. Ribal (Eds.), Urban Inclusive and Innovative Nature - Fundaments and Practices for the Co-Creation of Nature-Based Cities, Fondazione Giangiacomo Feltrinelli, Mailand, 2024: pp. 302–369.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12759 |

G.C. Moniz, R. Eddine, N. Nunes, I. Ferreira, B. Caitana, F. Curi, S. Holz, L. Antunes, L.M. Correira, V. Leite, J. Bandeirinha, A. Rochette, J.M. Lameiras, B. Truta, T. Marques, P. Marques, A. Mateus, S. Martins, S. Leonor, R. Ilsebroekx, N. Valet, N. Ostergaard, J. Restivo, J. Ferreira, S. Teixeira, M. Cardinali, Four Stages of Co-Creation, in: G. Canto Moniz, J.M. Lameiras, R. Eddine, V. Leite (Eds.), Healthy Corridor Atlas: Roadmap for the Co-Creation of Nature-Based Cities, Fondazione Giangiacomo Feltrinelli, Mailand, 2024: pp. 17–72.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12815 |

J. Tebbe, C. Zimmer, A. Steland, M. Lange-Hegermann, F. Mies, Efficiently Computable Safety Bounds for Gaussian Processes in Active Learning, MLResearchPress , 2024.
ELSA
| Download (ext.)
| WoS
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12869 |

G. Brinkmann, R. Steltenkamp, M. Thiel, Öffnung von Strukturen : Brücken bauen zwischen Bildungsbereichen, Bildungseinrichtungen, Unternehmen und Lernenden, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12870 |

K. Meyer, A. Breternitz, J. Briesenick, G. Brinkmann, O. Hülsmann, C. Kießler, M. Thiel, Bereichsübergreifende Berufliche Bildung, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12048 |

V. Grimm, J. Rubart, Authoring Educational Hypercomics assisted by Large Language Models, Association for Computing Machinery (ACM), New York, USA, 2024.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12749 |

S. Claes, Lernträger Tiny House gemeinsame Lernformate : Kollaboratives Lernen ; Wie können gemeinsame Lernprojekte Lernende aus der beruflichen und akademischen Bildung bereichern?, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12747 |

S. Claes, Internationale Kompetenz. : Internationale Denkweisen stärken online und selbstorganisiert ; Online-Selbstlernkurs “Internationale Kompetenzen,” 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11492 |

D. Steiner, A. Meyer, I. Immohr, M. Pein-Hackelbusch, Critical View on the Qualification of Electronic Tongues Regarding Their Performance in the Development of Peroral Drug Formulations with Bitter Ingredients, Pharmaceutics. 16 (2024).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11270 |

M. Altintas Kaptan, A. Ünlü, U. Pottgiesser, Connecting the Dots, Journal / DOCOMOMO, International Working Party for Documentation and Conservation of Buildings, Sites and Neighbourhoods of the Modern Movement. (2023) 76–85.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11273 |

U. Pottgiesser, W. Quist, Shared Heritage Africa : Rediscovering masterpieces , Journal / Docomomo International. 69 (2023).
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11276 |

A. Benbernou, A. Como, O. Harea, U. Pottgiesser, K. Singhal, L. Smeragliuolo Perrotta, Evaluation & Criticism : Transversal Comparative Approach to Middle-Class Mass Housing , Journal / DOCOMOMO, International Working Party for Documentation and Conservation of Buildings, Sites and Neighbourhoods of the Modern Movement. (2023) 76–88.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11279 |

G.C. Moniz, V. Leite, M. Cardinali, Regeneração urbana inclusiva para cidades saudáveis, Centro de Estudos Sociais, Coimbra, 2023.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 |

V. Gassenmeier, F. Kuhfuß, S. Deppe, G. Ifrim, T. Hernández Rodriguez, B. Frahm, View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks, n.d.
ELSA
| Download (ext.)