Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
36 Publikationen
2024 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11436 |

Development and Integration of a Digital Reflection Assistant as a Complement to Building Physics Education
R. von Borstel, S. Schwickert, Development and Integration of a Digital Reflection Assistant as a Complement to Building Physics Education, Filodiritto Publisher, 2024.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
R. von Borstel, S. Schwickert, Development and Integration of a Digital Reflection Assistant as a Complement to Building Physics Education, Filodiritto Publisher, 2024.
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11808
Modelling activated carbon hydrogen storage tanks using machine learning models
G.H. Klepp, Energy : The International Journal ; Technologies, Resources, Reserves, Demands, Impact, Conservation, Management, Policy 306 (2024).
ELSA
| DOI
G.H. Klepp, Energy : The International Journal ; Technologies, Resources, Reserves, Demands, Impact, Conservation, Management, Policy 306 (2024).
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12167
Study of Contactless Computer Vision-Based Road Condition Estimation Methods Within the Framework of an Operational Design Domain Monitoring System
R. Subramanian, U. Büker, Eng : Advances in Engineering 5 (2024) 2778–2804.
ELSA
| DOI
R. Subramanian, U. Büker, Eng : Advances in Engineering 5 (2024) 2778–2804.
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building
M. Alavi, T. Schmohl, Transformative Learning. Methodological and Conceptual Prerequisites for Future-Oriented Skill-Building, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
ELSA
| DOI
M. Alavi, T. Schmohl, Transformative Learning. Methodological and Conceptual Prerequisites for Future-Oriented Skill-Building, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 10216 |

A machine learning approach to qualitatively evaluate different granulation phases by acoustic emissions
R. Fulek, S. Ramm, C. Kiera, M. Pein-Hackelbusch, U. Odefey, Pharmaceutics 15 (2023).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
R. Fulek, S. Ramm, C. Kiera, M. Pein-Hackelbusch, U. Odefey, Pharmaceutics 15 (2023).
2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10863 |

Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education
A. Dragutinovic, A. Milovanovic, M. Stojanovski, T. Damjanovska, A. Đorđevic, A. Nikezic, U. Pottgiesser, A. Ivanovska Deskova, J. Ivanovski, Sustainability 15 (2023).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
A. Dragutinovic, A. Milovanovic, M. Stojanovski, T. Damjanovska, A. Đorđevic, A. Nikezic, U. Pottgiesser, A. Ivanovska Deskova, J. Ivanovski, Sustainability 15 (2023).
2022 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8888 |

Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen.
D. Treiber, Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen., Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Detmold, 2022.
ELSA
| Dateien verfügbar
D. Treiber, Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen., Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Detmold, 2022.
2022 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8891 |

Die Entwicklung eines Werbeauftrittes zur Vermarktung eines Produktes zur Autopflege
M. Stümmler, Die Entwicklung eines Werbeauftrittes zur Vermarktung eines Produktes zur Autopflege, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2022.
ELSA
| Dateien verfügbar
M. Stümmler, Die Entwicklung eines Werbeauftrittes zur Vermarktung eines Produktes zur Autopflege, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2022.
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9161
Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers
V. Grimm, L. Geiger, J. Rubart, G. Faller, Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2022.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
V. Grimm, L. Geiger, J. Rubart, G. Faller, Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2022.
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7734
Adaptiver Griff-in-die-Kiste – Die methodische Lücke zwischen Forschung und Industrie
T. Stuke, T. Bartsch, T. Rauschenbach, Adaptiver Griff-in-die-Kiste – Die methodische Lücke zwischen Forschung und Industrie, 1st ed., Open Access, Pforzheim, 2022.
ELSA
| DOI
T. Stuke, T. Bartsch, T. Rauschenbach, Adaptiver Griff-in-die-Kiste – Die methodische Lücke zwischen Forschung und Industrie, 1st ed., Open Access, Pforzheim, 2022.
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7578 |

What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching?
T. Bröker, N. Schmulius, T. Schmohl, F. Dulisch, S. Marquardt, M. Höllen, T. Voit, B. Zinger, What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2022.
ELSA
| Download (ext.)
T. Bröker, N. Schmulius, T. Schmohl, F. Dulisch, S. Marquardt, M. Höllen, T. Voit, B. Zinger, What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2022.
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11803
Towards Real-World Deployment of Reinforcement Learning for Traffic Signal Control
A. Müller, V. Rangras, G. Schnittker, M. Waldmann, M. Friesen, T. Ferfers, L. Schreckenberg, F. Hufen, J. Jasperneite, M. Wiering, Towards Real-World Deployment of Reinforcement Learning for Traffic Signal Control, IEEE, Piscataway, NJ, 2021.
ELSA
| DOI
| arXiv
A. Müller, V. Rangras, G. Schnittker, M. Waldmann, M. Friesen, T. Ferfers, L. Schreckenberg, F. Hufen, J. Jasperneite, M. Wiering, Towards Real-World Deployment of Reinforcement Learning for Traffic Signal Control, IEEE, Piscataway, NJ, 2021.
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 6689 |

Determination of free amino nitrogen in beer mash with an inline NIR transflectance probe and data evaluation by machine learning algorithms
P. Wefing, F. Conradi, J. Rämisch, P. Neubauer, J. Schneider, Brewing Science 74 (2021) 107–121.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
P. Wefing, F. Conradi, J. Rämisch, P. Neubauer, J. Schneider, Brewing Science 74 (2021) 107–121.
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5255
How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots
S. Schnell, How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots, Technische Hochschule OWL, Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
S. Schnell, How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots, Technische Hochschule OWL, Lemgo, 2021.
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |

Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-automatic Synthetic Data Generation
A. Besginow, S. Büttner, C. Röcker, in: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, Springer, Berlin, 2020, pp. 178–192.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
A. Besginow, S. Büttner, C. Röcker, in: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, Springer, Berlin, 2020, pp. 178–192.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |

Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant
T. Schmohl, S. Schwickert, O. Glahn, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant , Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
T. Schmohl, S. Schwickert, O. Glahn, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant , Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2019 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 1974
Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK
L. Heide, Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK, Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2019.
ELSA
| Dateien verfügbar
L. Heide, Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK, Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2019.
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 9752
Online-Partizipation und Landschaft
F. Bernstein, L. Kaußen, B. Stemmer, in: O. Kühne, F. Weber, K. Berr, C. Jenal (Eds.), Handbuch Landschaft, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 547–558.
ELSA
| DOI
F. Bernstein, L. Kaußen, B. Stemmer, in: O. Kühne, F. Weber, K. Berr, C. Jenal (Eds.), Handbuch Landschaft, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 547–558.
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 9782
Die Bedeutung der Ortsidentität für die Landschaftswahrnehmung am Beispiel von Windenergieanlagen
H. Böse, B. Stemmer, N. Moczek, M. Hofmann, in: M. Hülz, O. Kühne, F. Weber (Eds.), Heimat : ein vielfältiges Konstrukt, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 179–202.
ELSA
| DOI
H. Böse, B. Stemmer, N. Moczek, M. Hofmann, in: M. Hülz, O. Kühne, F. Weber (Eds.), Heimat : ein vielfältiges Konstrukt, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 179–202.
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 6850
Einsatz von eTutorien als komplementäre Lehr- und Lernform
K. von Blanckenburg, E. Knost, in: T. Schmohl, D. Schäffer (Eds.), Lehrexperimente der Hochschulbildung- Didaktische Innovationen aus den Fachdisziplinen, 2. Auflage, wbv , Bielefeld, 2019, pp. 41–46.
ELSA
| DOI
K. von Blanckenburg, E. Knost, in: T. Schmohl, D. Schäffer (Eds.), Lehrexperimente der Hochschulbildung- Didaktische Innovationen aus den Fachdisziplinen, 2. Auflage, wbv , Bielefeld, 2019, pp. 41–46.