Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36 Publikationen


2024 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11436 | OA
Development and Integration of a Digital Reflection Assistant as a Complement to Building Physics Education
R. von Borstel, S. Schwickert, Development and Integration of a Digital Reflection Assistant as a Complement to Building Physics Education, Filodiritto Publisher, 2024.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11808
Modelling activated carbon hydrogen storage tanks using machine learning models
G.H. Klepp, Energy : The International Journal ; Technologies, Resources, Reserves, Demands, Impact, Conservation, Management, Policy 306 (2024).
ELSA | DOI
 

2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12167 ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building
M. Alavi, T. Schmohl, Transformative Learning. Methodological and Conceptual Prerequisites for Future-Oriented Skill-Building, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 10216 | OA
A machine learning approach to qualitatively evaluate different granulation phases by acoustic emissions
R. Fulek, S. Ramm, C. Kiera, M. Pein-Hackelbusch, U. Odefey, Pharmaceutics 15 (2023).
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10863 | OA
Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education
A. Dragutinovic, A. Milovanovic, M. Stojanovski, T. Damjanovska, A. Đorđevic, A. Nikezic, U. Pottgiesser, A. Ivanovska Deskova, J. Ivanovski, Sustainability 15 (2023).
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8888 | OA
Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen.
D. Treiber, Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen., Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Detmold, 2022.
ELSA | Dateien verfügbar
 

2022 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8891 | OA
Die Entwicklung eines Werbeauftrittes zur Vermarktung eines Produktes zur Autopflege
M. Stümmler, Die Entwicklung eines Werbeauftrittes zur Vermarktung eines Produktes zur Autopflege, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2022.
ELSA | Dateien verfügbar
 

2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9161
Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers
V. Grimm, L. Geiger, J. Rubart, G. Faller, Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2022.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7734
Adaptiver Griff-in-die-Kiste – Die methodische Lücke zwischen Forschung und Industrie
T. Stuke, T. Bartsch, T. Rauschenbach, Adaptiver Griff-in-die-Kiste – Die methodische Lücke zwischen Forschung und Industrie, 1st ed., Open Access, Pforzheim, 2022.
ELSA | DOI
 

2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7578 | OA
What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching?
T. Bröker, N. Schmulius, T. Schmohl, F. Dulisch, S. Marquardt, M. Höllen, T. Voit, B. Zinger, What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2022.
ELSA | Download (ext.)
 

2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11803
Towards Real-World Deployment of Reinforcement Learning for Traffic Signal Control
A. Müller, V. Rangras, G. Schnittker, M. Waldmann, M. Friesen, T. Ferfers, L. Schreckenberg, F. Hufen, J. Jasperneite, M. Wiering, Towards Real-World Deployment of Reinforcement Learning for Traffic  Signal Control, IEEE, Piscataway, NJ, 2021.
ELSA | DOI | arXiv
 

2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 6689 | OA
Determination of free amino nitrogen in beer mash with an inline NIR transflectance probe and data evaluation by machine learning algorithms
P. Wefing, F. Conradi, J. Rämisch, P. Neubauer, J. Schneider, Brewing Science 74 (2021) 107–121.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5255
How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots
S. Schnell, How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots, Technische Hochschule OWL, Lemgo, 2021.
ELSA | Dateien verfügbar
 

2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 | OA
Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-automatic Synthetic Data Generation
A. Besginow, S. Büttner, C. Röcker, in: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, Springer, Berlin, 2020, pp. 178–192.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 | OA
Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant
T. Schmohl, S. Schwickert, O. Glahn, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant , Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 1974
Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK
L. Heide, Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK, Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2019.
ELSA | Dateien verfügbar
 

2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 9752
Online-Partizipation und Landschaft
F. Bernstein, L. Kaußen, B. Stemmer, in: O. Kühne, F. Weber, K. Berr, C. Jenal (Eds.), Handbuch Landschaft, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 547–558.
ELSA | DOI
 

2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 9782
Die Bedeutung der Ortsidentität für die Landschaftswahrnehmung am Beispiel von Windenergieanlagen
H. Böse, B. Stemmer, N. Moczek, M. Hofmann, in: M. Hülz, O. Kühne, F. Weber (Eds.), Heimat : ein vielfältiges Konstrukt, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 179–202.
ELSA | DOI
 

2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 6850
Einsatz von eTutorien als komplementäre Lehr- und Lernform
K. von Blanckenburg, E. Knost, in: T. Schmohl, D. Schäffer (Eds.), Lehrexperimente der Hochschulbildung- Didaktische Innovationen aus den Fachdisziplinen, 2. Auflage, wbv , Bielefeld, 2019, pp. 41–46.
ELSA | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="online-learning"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung