Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
16 Publikationen
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12696
T. Buchmann, A. Haering, M. Kudic, and M. Rothgang, “Overcoming Innovation Barriers along the Automotive Industry Value Chain – A Framed Experiment,” Journal of Innovation Economics & Management, vol. 44, no. 2, pp. 191–222, 2024, doi: 10.3917/jie.044.0166.
ELSA
| DOI
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12575 |

B. Schneider, K. Schwarzer, and S. Claes, Evaluation des Formats Transferworkshop Bridge Days - Ein kooperatives Lernformat aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12589 |

B. Schneider, K. Schwarzer, and S. Claes, Evaluation des Formats Innovationsworkshops für Azubis - Ein kooperatives Lernformat aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12605 |

B. Schneider, K. Schwarzer, and S. Claes, Evaluation des Formats Start-Up Meet’n Greet - Ein kooperatives Lernformat aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12501 |

A. Breternitz, K. Meyer, G. Brinkmann, M. Gassiev, B. Schneider, and H. Timmermann, Bridge Days & Wahlpflichtfach Coaching. Ein Innovationsevent für Auszubildende der dualen Ausbildung. . Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12505 |

D. Prager, J. Schlüter, and R. Steltenkamp, Innovieren und Gründen : Gründungssensibilisierung in der beruflichen Bildung. . Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 12658
S. Claes and K. Meyer, Innovationen durch Forschung stärken – Austauschprozesse zwischen Wissenschaft und Praxis am Beispiel des InnoVET- Programms. Vorstellung des InnoVET-Projektes Bildungsbrücken OWL. 2023.
ELSA
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 12660
R. Steltenkamp, S. Claes, and B. Schneider, Bridge Days - Fünf Tage für die berufliche Bildung der Zukunft. 2023.
ELSA
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 12662
G. Brinkmann and M. Thiel, Bridge Days - Fünf Tage für die berufliche Bildung der Zukunft. 2023.
ELSA
2022 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 12654
A. Welling, Vorstellung des InnoVET-Projektes “Bildungsbrücken OWL.” 2022.
ELSA
2022 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7517
T. Schäfers, M. Leban, and F. Vogt, “On-demand features: Consumer reactions to tangibility and pricing structure,” Journal of Business Research, vol. 39, no. 2, pp. 751–761, 2022, doi: 10.1016/j.jbusres.2021.09.054.
ELSA
| DOI
| WoS
2022 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11941 |

B. Schneider, K. Thies, and K. Meyer, “Berufliche Bildung der Zukunft aus Sicht der Lernenden – Bridge Days als innovatives Lernformat,” Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP, vol. 51, no. 4, pp. 50–51, 2022.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |

J. Skodra et al., “Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., A. Dumitru, L. Wendling, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |

A. Dumitru et al., “Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., D. Adina, W. Laura, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5824 |

M. Cardinali, “Contributors to Indicators of NBS Performance and Impact Assessment,” in Evaluating the Impact of Nature-based Solutions: Appendix of Methods, 1st ed., D. Adina, W. Laura, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10660
B. Latos, M. Harlacher, F. Burgert, V. Nitsch, P. Przybysz, and S. M. Niewöhner, “Complexity Drivers in Digitalized Work Systems: Implications for Cooperative Forms of Work,” Advances in science, technology and engineering systems journal : (ASTESJ) , vol. 3, no. 5, pp. 166–185, 2018, doi: 10.25046/aj030522.
ELSA
| DOI