Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
104 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |

A. Watanabe, T. Schmohl, How can students explore critical thinking as an academic practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |

M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |

A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7650
G. Falkemeier, J. Löffl, Kreativität als Schlüssel im digitalen Zeitalter , in: M.L. Hofmann, K. Lemme, J. Löffl, J. Nautz (Eds.), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Spurbuchverlag, Baunach, 2021: pp. 83–90.
ELSA
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12413
J. Jasperneite, J. Löffl, V. Lohweg, Innovation und Digitalisierung, in: M.L. Hofmann, K. Lemme, J. Löffl, J. Nautz (Eds.), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Spurbuchverlag, Baunach, 2021: pp. 91–100.
ELSA
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12419
J. Löffl, A. Welling, Wissenschaftsdialog und Entrepreneurship , in: M.L. Hofmann, K. Lemme, J. Löffl, J. Nautz (Eds.), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Spurbuchverlag, Baunach, 2021: pp. 177–184.
ELSA
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7554
T. Schmohl, Multimodale Wissensorganisation: Ein Modell zur schreibdidaktischen Begleitung von Promotionen, in: A. Aebi, S. Göldi, M. Weder (Eds.), Schrift-Bild-Ton, hep, Bern, 2020: pp. 85–106.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |

T. Schmohl, T. Jenert, K. Thies, D. Schäffer, K. Meyer, Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |

T. Schmohl, L. Hoffmann, Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |

T. Schmohl, A. Iseke, Research-Based Learning in Digital Teams, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |

T. Schmohl, S. Schwickert, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
T. Schmohl, A. Watanabe, N. Fröhlich, D. Herzberg, How can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Bericht | ELSA-ID: 3673 |

T. Kellner, T. Albrecht, J. Löffl, Wie arbeitest du heute? Veränderungen von Arbeits- und Organisationtionsstrukturen durch die Einführung von Home-Office in Zeiten der Covid-19 Pandemie., Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe University of Applied Sciences and Arts Institut für Wissenschaftsdialog, Lemgo, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11883
S. Claes, Y. Fischer, C. Mertens, Das eCoFolio - ein reflexives E-Portfolio in der Lehramtsausbildung für Berufsschulen, in: S. Heuchemer, B. Szczyrba, T. van Treeck (Eds.), Hochschuldidaktik als Akteurin der Hochschulentwicklung, 1st ed., wbv , Bielefeld, 2020: pp. 207–213.
ELSA