Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
104 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |

Watanabe A and Schmohl T (2021) How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice? Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |

Lange-Hegermann M et al. (2021) AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |

Watanabe A and Schmohl T (2021) Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7650
Falkemeier G and Löffl J (2021) Kreativität als Schlüssel im digitalen Zeitalter . In Hofmann ML et al. (eds), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Baunach: Spurbuchverlag, pp. 83–90.
ELSA
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12413
Jasperneite J, Löffl J and Lohweg V (2021) Innovation und Digitalisierung. In Hofmann ML et al. (eds), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Baunach: Spurbuchverlag, pp. 91–100.
ELSA
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12419
Löffl J and Welling A (2021) Wissenschaftsdialog und Entrepreneurship . In Hofmann ML et al. (eds), 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Baunach: Spurbuchverlag, pp. 177–184.
ELSA
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7554
Schmohl T (2020) Multimodale Wissensorganisation: Ein Modell zur schreibdidaktischen Begleitung von Promotionen. In Aebi A, Göldi S and Weder M (eds), Schrift-Bild-Ton. Bern: hep, pp. 85–106.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |

Schmohl T et al. (2020) Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |

Schmohl T and Hoffmann L (2020) Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |

Schmohl T and Iseke A (2020) Research-Based Learning in Digital Teams. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |

Schmohl T and Schwickert S (2020) Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
Schmohl T et al. (2020) How Can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students? Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Bericht | ELSA-ID: 3673 |

Kellner T, Albrecht T and Löffl J (2020) Wie Arbeitest Du Heute? Veränderungen von Arbeits- Und Organisationtionsstrukturen Durch Die Einführung von Home-Office in Zeiten Der Covid-19 Pandemie. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe University of Applied Sciences and Arts Institut für Wissenschaftsdialog.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11883
Claes S, Fischer Y and Mertens C (2020) Das eCoFolio - ein reflexives E-Portfolio in der Lehramtsausbildung für Berufsschulen. In Heuchemer S, Szczyrba B and Treeck T van (eds), Hochschuldidaktik als Akteurin der Hochschulentwicklung, 1st ed., vol. 136. Bielefeld: wbv , pp. 207–213.
ELSA