Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies

Y. Nemoto, D. Kobelt, J.-P. Herrmann, S. Tackenberg, in: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (Ed.), ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , GfA Press, Dortmund, 2021.

Download
Es wurde kein Volltext hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Konferenz - Beitrag | Deutsch
Körperschaftlicher Herausgeber
Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA)
Abstract
The rapid spread of digital technologies is changing work systems and how people do their work. The positive and negative impacts of these technologies have heatedly discussed by researchers and practitioners. However, there is little research on how people perceive the impacts of digital technologies from both individual and organisational perspectives. To contribute to this issue, the present study aims to develop a serious game for collecting data about players’ perceptions and decisions in virtual organisational activities. The characteristics of the developed game are that players select their criteria for impact assessment and that they solve organisational problems by traditional or technological solutions. This paper proposes the game rules and processes and demonstrates an analysis of collected data.
Erscheinungsjahr
Titel des Konferenzbandes
ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V.
Konferenz
67. Frühjahrskongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA)
Konferenzort
Bochum
Konferenzdatum
2021-03-03 – 2021-03-05
ELSA-ID

Zitieren

Nemoto Y, Kobelt D, Herrmann J-P, Tackenberg S. Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) , ed. ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. . Dortmund: GfA Press; 2021.
Nemoto, Y., Kobelt, D., Herrmann, J.-P., & Tackenberg, S. (2021). Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (Ed.), ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. . Dortmund: GfA Press.
Nemoto Y et al. (2021) Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (ed.), ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. . Dortmund: GfA Press.
Nemoto, Y., Dennis Kobelt, Jan-Phillip Herrmann, and Sven Tackenberg. “Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies.” In ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , edited by Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) . Dortmund: GfA Press, 2021.
Nemoto, Y., Dennis Kobelt, Jan-Phillip Herrmann und Sven Tackenberg. 2021. Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In: ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , hg. von Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) . Dortmund: GfA Press.
Nemoto, Y. ; Kobelt, Dennis ; Herrmann, Jan-Phillip ; Tackenberg, Sven: Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (Hrsg.): ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. . Dortmund : GfA Press, 2021
Y. Nemoto, D. Kobelt, J.-P. Herrmann, S. Tackenberg, Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies, in: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (Ed.), ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , GfA Press, Dortmund, 2021.
Y. Nemoto, D. Kobelt, J.-P. Herrmann, and S. Tackenberg, “Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies,” in ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , Bochum, 2021.
Nemoto, Y., et al. “Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies.” ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , edited by Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) , GfA Press, 2021.
Nemoto, Y. et. al. (2021): Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies, in: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) (Hg.): ARBEIT HUMAINE gestalten : 67. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. , Dortmund.
Nemoto Y, Kobelt D, Herrmann J-P, Tackenberg S. Employee Well-being and Organisational Performance: a Serious Game for Investigating Perceived Social Impacts of Digital Technologies. In: Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (GfA) , editor. ARBEIT HUMAINE gestalten : 67 Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e V . Dortmund: GfA Press; 2021.

Export

Markierte Publikationen

Open Data ELSA

Suchen in

Google Scholar